woensdag 23 december 2009

cevizli üzümlü kurabiye,kolay baklava,kadayıf sarması


Arkadaşlar bu hafta sonu Pariste düğünümüz var, ben Parıse gıdıyorum, bir müddet görüşemeyecegiz, cumartesi günü 10 muharrem şimdidem mübarek olsun, inşallah bu günlerin sevabından bol bol nasiplenenlerden oluruz. Görüşmek dilegiylen, Allaha emanet olun.

Cevizli üzümlü kurabiye

Malzemeler
1 pakket margarin
1 tane portakal kabuğu rendesi, limon kabuguda olabilir
2 çay bardağı toz şeker
2 yumurta
1çay bardağı ceviz
1 çay bardagı üzüm
5 su bardağı un
1 çay kaşığı karbonat

Üzerine
1 yumurta sarısı

Yapılışı
Bir yumurta sarısı hariç,yag,şeker,portakal kabugu rendesi,yumurta, karbonat bütün malzemeler karıştırılır ve azar azar un eklenir yunrulur,ceviz ve üzüm eklenir biraz daha yunrulur, un azaltılıp çogala bilir, hamurumuzdan küçük parçalar koparıp yuvarlanır, üzerini çatalla çizilip, yumurta sarısı sürülür, 160 derece fırında pişirilir.Afiyet olsun.
Bu kurabiyeler kızımdan, evin içi mis gibi portakal kokuyordu.

Kolay baklava

Malzemeler
1 paket baklavalık yufka,
ceviz içi

Sosu için
1 su bardagı süt
yarım su bardagı sıvı yag
yarım su bardagı tereyagı
yarım su bardagı toz şeker
1 paket kabartma tozu
3 tane yumurta

Şerbeti için
3 su bardagı şeker
2 su bardagı su
bir kaç damla limon suyu
1 paket vanilya
şerbet on dakika kaynatılır, limon suyu ve vanilya eklenir beş dakika daha kaynatılır

Yapılışı
yufka serilir iki elle pile yapılarak elde toplanır ve tepsiye yerleştirilir, bütün yufkalara yapılır ve tepsi doldurulur, erimiş tereyagı ve sıvı yag karıştırılır fırçaylan yufkalırın üzeri iyice yaglanır, önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında hafif kızartılır, süt, yumurta, kabartmatozu ve toz şeker karıştırılır ve tepsinin her tarafına gezdirilir ve tekrar fırınnanır, sosunu çekip,nar gibi kızarınca çıkarılır, tatlı ılıyınca , soguk şerbeti dökülür.Afiyet olsun.
Not. istenirse cevizleri pile yaparken içinede kona bilir.

Kadayıf sarması

Malzemeler
1 paket hazır baklavalık yufka
1 paket vakkumlanmış kadayıf, ben tazesini bulamadıgımdan, vakkumlanmış alıyorum
ceviz içi

Üzerine
yarım paket tereyagı
1 su bardagı sıvıyag

Şurubu için
3 su bardagı şeker
2 su bardagı su
çeyrek limon

Yapılışı
Kadayıf geniş bir kabın içinde iyice didikledim, iki kat yufka serdim, yeteri kadar kadayıf koydum, bolcana ceviz serpip sıkıcana sardım, verevine kestim ve tepsiye dizdim,tereyagı ve sıvı yagı bir kapta iyice ısıttım ve tatlımızın üzerine sıcak sıcak döktüm 170 derecede kızattım.
yukarda anlattıgım gibi şurup hazırlanır, şurup soguk, tatlı fırından çıkınca 5 dakika beklenir ve şurubu dökülür.Afiyet olsun.

Bu tarifleri
" 50 .Porselen Demlik Çay Saati " Etkinliğine ;
Ev Sahipliği Yapan NURŞEN Hanıma gönderiyorum.
Kendisine Başarılar Diliyorum
.

21 opmerkingen:

Unknown zei

Canım hepsi birbirinden harika elle
rine sağlık.Paris benim hayalleri
min şehri:))Şimdiden iyi eğlenceler
öpüyorum...

istebudurhayat zei

hemşommmm mükemmel hepsi ellerine sağlık iyi yolculuklar ve iyi eğlenceler canım

Sevil Şahin zei

hepsi birbirinden güzel canım ellerine saglık

balböcükleri zei

güle güle git güle güle gel arkadaşım gider ayak bol tarifde vermişsin özletme kendini

Dilekhaniminmutfagi zei

AKŞAMA SİZDEYİZ ARKADAŞIM SELAMLAR

elif zei

üçü de muhteşem görünüyor canım.asla hayır diyemeyeceğim lezzetler.ellerine sağlık.sevgiler..

nurşen zei

Selamlar arkadaşım,çok güzel tarifler ellerine sağlık.Tariflerin yayında.
Sevgiler

halime zei

of of göze gönle ziyafet olmuş.elllerine sağlık ablacım.sevgilerr

nohut oda zei

benıde götürrr:)
iyi yolculuklar

gümüşlerin hobi dünyası zei

tariflerin hepsi mükemmel.resimlere baktıkça bakasım geldi ve gece gece canım çekti:)eline sağlık

CAHİDE zei

Demek bu yüzden tarifleri böyle sıraladın.inşaallah arayı fazla uzatmazsın ablacım,Allah'a emnet ol.Hayırlarla kal...

élif(keyf-i mutfak) zei

CANIM SANA İYİ EĞLENCELER ..HEPSİ BİRBİRİNDEN GÜZEL YAPTIKLARININ..ELLERİNE SAĞLIK..

Nina zei

Merry Christmas and Happy New Year! XO
Nina

Baharcicegi zei

parise bizde gitmistik gezme amacli ama anlatilanlar kadar güzel bulmadim
kurbisler ve baklava nefis olmus eline saglik canim

Armina zei

Bir tatlı sever olarak bayıldım bu tariflere. Ellerine sağlık canım.

fimere zei

bonnes fêtes de fin d'année
à bientôt

TAZE NANE zei

Ne güzel tarifler böyle, hepsi ne hoş görünüyor.
★MUTLU YILLAR ★

nurşen zei

2009 yılı acılarımızla, sevinçlerimizle geride kalacak. 2010 daha fazla umut, daha fazla sevinç, daha fazla mutluluk getirsin. Yaşamında güzel günler, mutlu yarınlar, gerçek dostluklar hep seninle olsun. Yeni yılın sana ve tüm sevdiklerine sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim. Mutlu Yıllar

Nina zei

May all your dreams come true and may you be blessed with all the best things in life! Happy New Year 2010! XO

Marifetane hobi zei

canım nefis şeyler yapmışsın içim gitti ellerine sağlık..canım yokluğumda yorumlarında yalnız bırakmadığın için çok teşekkür ediyorum..sağlıklı huzurlu günler diliyorum sevgiler.

Juanriu zei

FELIZ AÑO NUEVO TE DESEA
JUAN